نحوه ی عملکرد دیگ بخار | 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

نحوه ی عملکرد دیگ بخار | 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

دیگ بخار یک دستگاه صنعتی است که برای تولید بخار از آب استفاده می‌شود. عملکرد این دیگ بر اساس قانون حرارتی تبدیل انرژی حرارتی به انرژی کینتیکی بخار می‌باشد. در دیگ بخار، ابتدا آب در یک مخزن به دمای بالا بخار تولید می‌شود. سپس بخار به وسیله لوله‌ها و کانال‌هایی که در دیگ قرار دارند، به سمت تجهیزات مورد استفاده انتقال می‌یابد. در این مرحله، بخار از روی سطح آب گذر می‌کند و حرارت خود را به تجهیزات منتقل می‌کند.


به عنوان مثال، در یک نیروگاه بخار، بخار تولید شده توسط دیگ بخار به توربین‌ها منتقل می‌شود. توربین‌ها انرژی کینتیکی بخار را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند و در نتیجه یک ژنراتور برق را به حرکت درمی‌آورند.

عملکرد دیگ بخار بسته به نوع آن و کاربرد آن متفاوت است، اما در همه موارد این دستگاه به منظور تولید بخار با استفاده از حرارت، آب را به بخار تبدیل می‌کند و سپس بخار تولید شده را به تجهیزات مورد استفاده انتقال می‌دهد.

نحوه ی عملکرد دیگ بخار: مشهد بخار هم اکنون با بیش از 40 سال سابقه درخشان در طراحی و تولید انواع دیگ بخار –بویلر روغن داغ– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی - بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز فعالیت دارد در این مطلب به موضوعات متنوع نحوه کار دیگ بخار- اجزای دیگ بخار- تفاوت دیگ بخار و بویلر- دیگ بخار چیست- انواع دیگ بخار- کاربرد دیگ بخار چیست- آموزش دیگ بخار خواهیم پرداخت . ضمنا ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع دیگ بخار باضمانت و خدمات پس از فروش و 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی دانشگاه ها کارخانجات هتل ها و ... می باشیم.

نحوه ی عملکرد دیگ بخار- مجموعه عظیم مشهد بخار همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع دیگ بخار در خدمت شما بزرگواران باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار دیگ بخار- اجزای دیگ بخار- تفاوت دیگ بخار و بویلر- دیگ بخار چیست- انواع دیگ بخار- کاربرد دیگ بخار چیست- آموزش دیگ بخار با ما همراه باشید . ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار با بیش از 40 سال سابقه درخشان کلیه تولیدات خود را در بازارهای داخلی و خارجی با بهترین متریال برای مشتریان خود تدارک دیده ایم بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از دیگ بخار را در مجموعه مشهد بخار بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد. 

دیگ بخار طراحی و تولید شده در مجموعه مشهد بخار با بیش از 40 سال سابقه درخشان و همچنین 20% تخفیف هم اکنون به صورت عمومی و اختصاصی بر اساس نیاز مشتری در بازارهای داخلی و خارجی موجود می باشد جهت هرگونه مشاوره قبل خرید دیگ بخار لطفا با یکی از شماره های مجموعه مشهد بخار در تماس باشید.

نحوه عملکرد دیگ‌بخار

اگر بخواهیم نحوه عملکرد دیگ موتورخانه را به صورت دقیق درک کنیم باید به تشریح ساختار آن بپردازیم. در واقع دیگ‌بخار، در کنار قطعه ای به نام مشعل کار می کند، که وظیفه اصلی آن، فراهم سازی حرارت و شعله مورد نیاز برای به جوش آمدن آب است. به طور معمول آب سرد، به وسیله لوله‌ها به دیگ چدنی یا فولادی رسیده و به کمک شعله های آتش ناشی از مشعل گرم می شود. پس آن بخار تولید شده به یک مخزن منتقل می شود و به این ترتیب، آبی با دمای نزدیک به 100 درجه، برای مصارف مورد نظر فراهم خواهد شد. برای مثال در سامانه های گرمایشی منازل این آب در شوفاژ و مصارف مرتبط با شستشو مورد استفاده قرار می گیرند.

مشکلات دیگ‌های بخار

به طور معمول و در بیشتر مناطق آب مصرفی در صنعت و منازل، سختی چندان پایینی نداشته و همین امر مشکل اصلی کار با دیگ های بخار است. سختی آب به میزان املاح موجود در آن اشاره دارد. نحوه ی عملکرد دیگ بخار-  هرچه سختی آب بیشتر باشد، خرابی دیگ موتورخانه محتمل تر است. در واقع، هنگامی که آب در مجاورت حرارت قرار می گیرد، دچار تغییراتی خواهد شد که به واسطه آن، این املاح را به صورت رسوب از خود بر جای می گذارد، به همین علت دیگ های بخار باید به صورت دوره ای با کمک اسید شستشو داده شوند، که به این اقدام اسید شویی دیگ می گویند. عدم اقدام به اسید شویی دیگ در مواقع لازم، ممکن است به خرابی کلی پره های دیگ چدنی یا فولادی ختم شود.

 کاربردهای مختلف بویلر

دیگ‌بخار یا بویلر کاربردهای مختلفی دارد. تأمین گرمایش مورد نیاز صنایع گوناگون از جمله تولید مواد غذایی، گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، سالن‌های پرورش قارچ و … یکی از اصلی‌ترین موارد استفاده از بویلر می‌باشد. مورد دیگر استفاده به عنوان تمیز کننده و ضدعفونی کننده است که بیشتر بیمارستان‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و کوچک، معابر شهری و صنایعی مانند کاغذ سازی و تولید پلاستیک را می‌توان نام برد. نحوه ی عملکرد دیگ بخار-  همچنین از بخار برای چربی زدایی در کارخانجات تولید قطعات صنعتی و ماشین‌آلات استفاده بسیاری می‌شود. در خیلی از صنایع بزرگ علاوه بر کاربرد گرمایشی از نیروی محرکه بخار برای تأمین انرژی مولد و الکتریسیته استفاده می‌شود. پالایشگاه‌ها از جمله این موارد می‌باشند.

نحوه ی عملکرد دیگ بخار | 20% تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

به‌طور خلاصه موارد زیر را می‌توان از جمله استفاده‌کننده‌های بویلر و دیگ‌بخار به‌شمار آورد:

پالایشگاه‌ها

نیروگاه‌ها

صنایع پتروشیمی

صنایع شیمیایی

کارخانجات تولید قطعات صنعتی

کارخانجات خودروسازی

تولید بتن

صنایع نساجی

رنگرزی نخ، فرش و پارچه

تولید رب گوجه‌فرنگی

صنایع شیر و فراورده‌های لبنی

تولید نبات، آب نبات و شکلات

تولید کیک، کلوچه و نان

کیورتینگ بتن

صنایع سلولزی و تولید کاغذ

مرغداری و دامداری‌ها

سالن‌های پرورش قارچ

صنایع لاستیک‌سازی

صنعت شستشو از جمله کارواش‌ها، معابر شهری، ناوگان ترابری عمومی (هواپیما، قطار، مترو، اتوبوس و …)

گرمایش مرکزی

ملاحظات ایمنی در دیگ های بخار نسبت به دیگ آبگرم

برخلاف دیگ های آب داغ یا آبگرم که در سامانه گرمایشی استفاده می شوند، سامانه های بخار در فشار و دمای بسیار بالاتر نگهداری می شوند و باعث می شود که آن‌ها برای استفاده های عمومی پر خطر تر از دیگ های آبگرم باشند. نحوه ی عملکرد دیگ بخار- سامانه‌های بخار و دیگ‌بخار خطر سوختگی دارد و دلیل آن این است که درجه حرارت موجود در دیگ‌بخار بسیار بالا است (چیزی حدود ۱۶۰ الی ۱۸۰ درجه) و همیشه خطر انفجار از همه ی روزنه های بویلر صنعتی وجود دارد و فشار در همه ابعاد کوره پخش شده است. مجموعه‌ای از توانایی‌های اطمینان و ملاحظات ساخت استاندارد باید در ساخت هر دیگ‌بخار لحاظ شود تاکاربر بتواند با ضریب اطمینان بالا کار کند، چون اگر مشکلی در یک یا چند سامانه وجود داشته باشد، مشکلات جدی ایجاد می شود.

نحوه ی عملکرد دیگ بخار- در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار تمام تلاش خود را به کار گرفته اییم تا بتوانیم هر نوع از دیگ بخار – نحوه ی عملکرد دیگ بخار– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی - بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز را با ارزانترین قیمت و تا 20% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر کارخانجات فعال در ایران طراحی و تولید نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. در مقاله به موضوعات نحوه کار دیگ بخار- اجزای دیگ بخار- تفاوت دیگ بخار و بویلر- دیگ بخار چیست- انواع دیگ بخار- کاربرد دیگ بخار چیست- آموزش دیگ بخار پرداختیم. مجددا توصیه اکید داریم حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از دیگ بخار – نحوه ی عملکرد دیگ بخار– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی و ... را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های - - 09152152481 تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.